Monterey

13 september 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

🙋🏼‍♂️🙋🏼Vanmorgen waren we opnieuw op een onchristelijk tijdstip wakker. Maurits al om 03:40 en ik om 06:00. We hadden honger als een paard en konden volgens het spreekwoord van Maurice wel een heel brood op van kap tot kap. Na wat googlen vonden we een diner in de buurt dat 24/7 open is. We werden vriendelijk ontvangen in een diner aan Mason street. Zowel toeristen als de amerikanen zelf ontbijten hier graag en ondanks het tijdstip waren er nog maar enkele tafeltjes vrij. Na het ontbijt bij hertz gecheckt of we de auto eerder op konden halen aangezien we toch zo vroeg wakker waren en gelukkig kon dit. Nissan pathfinderEen upgrade was niet nodig want dit bakbeest stond voor ons klaar.

We hebben ons hotel gedag gezegd en een detour gemaakt over Lombard street.

Lombard

Eenmaal de stad uit hebben we een deel van de kustroute gereden. Het was behoorlijk mistig maar toch voldoende kunnen zien van de mooie natuur.

Samen aan de kustJammer is wel dat de wegen dwars door de natuur lopen en geen afscheiding of bescherming bieden tegen de dieren die hier leven. Zo waren we helaas getuigen van een roadkill. Een jong hert is doodgereden. De rode porsche welke de klap gemaakt had miste een spiegel en was bekleed met de huid van het arme dier. Het hert werd vrij snel van de weg afgehaald. Suus heeft een traantje gelaten😢

Eenmaal aangekomen in Montery hebben we geluncht met een heerlijke milkshake bij Denny's en konden we gelukkig niet veel later inchecken bij het hotel. Denny's milkshakeWe hebben een prachtige kamer met 2 aparte bedden en aangezien we gewend zijn om ruim te slapen en  een enkel bed voor ons gevoel vrij krap is zullen we vannacht genieten van onze vrijheid. Morgen zullen we onze reis vervolgen naar Pismo beach.

1. Marianne:
    14 september 2017
    Wij hebben weer genoten van jullie verhaal !! Echt leuk om te lezen . Xx
  2. Marielle:
    14 september 2017
    Ik ben blij dat Maurits tevreden is met de auto! Hij keek er zo naar uit! Jullie zien er gelukkig uit😘.