2th day at San Fransisco

12 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Wat hebben wij een fantastische dag gehad!

We zijn vanmorgen om 08:00 vertrokken richting Union square. Daar hebben we de hop on hop off bus gebruikt als taxi richting fishermenswarf en een stevig amerikaans ontbijt genomen. Dat hadden we nodig want fietsen op een lege maag kan natuurlijk niet. Na dat we de fietsen in ons bezit hadden zijn we even gestopt bij een supermarkt voor wat water, gezonde repen en fruit voor onderweg en toen kon het avontuur beginnen! Wij hebben vandaag over de goldengate brug gefiets maar Sausalito!

Wat een prachtige tocht! Wellis waar een aantal pittige beklimmingen waardoor ik mij soms af vroeg waarom ik dit ook alweer wilde doen maar de belevenis en het uitzicht maakt dat je het ook weer snel vergeet. Toen we eenmaal de stad uit waren merkte we pas hoe druk en hectisch het daar is. Waar we eerst overwelmd waren door het stadsleven was de rust nu juist opvallend. Eenmaal over de brug moet je je remmen zeker gebruiken want de hellingen gaan zo steil naar beneden dat wanneer je niet oppast zo de bocht uit vliegt. Sausalito is een klein maar leuk stadje met een fantastisch uitzicht op de skyline van San Francisco. In het stadje zelf mag je je fiets niet zomaar neer zetten, nee dat moet bij een speciale stalling voor maar liefst 3$ per fiets. Niet dat we er 1 seconde over getwijfeld hebben We vonden het juist wel weer slim bedacht van de amerikanen. Na geluncht te hebben en een stukje gewandeld hebben we een koffie voor Maus gescoord bij, jawel hou je vast, starbucks! Zijn naam schrijven bleek wat lastig maar de koffie was prima welliswaar met  een gevoel van verraad tegenover zijn geliefde Nespresso.

In Sausalito hebben we de ferry weer terug genomen naar San Francisco en zijn we direct door gefietst naar pier 33 voor de Alcatraztour. Opnieuw een belevenis en erg bijzonder om daar te zijn. Het is ontzettend toeristisch maar met de audiotour in je oren vergeet je ook dat weer snel.  Het weer was inmiddels omgeslagen. Temeratuuruur was gedaald en het miezerde. Ook dit maakte ons geen fluit uit. We hebben ons ontzettend vermaakt en zouden nog wel langer kunnen blijven! Morgen gaan we richting Monterey. Benieuwd hoe het daar is.

Tot morgen!

1. Menno & Sandra: