Sonora

23 september 2017 - Sonora, California, Verenigde Staten

Wauw! Wat zijn wij een ongelofelijke bofbipsen🤗.

Toen we gisteravond checkte of de tiogapass open was stond deze nog steeds op gesloten vanwege sneeuwval. Vanmorgen zijn we dan ook op goed geluk naar deze ingang van Yosemite gereden. En ja hoor! OPEN! Hij is de laatste dagen dicht geweest maar sinds vanmorgen weer open. Na 30$ te hebben betaald voor de entree mochten we doorrijden en wat was het ongelofelijk! Toen we het park inreden was het -1 graden en de sneeuw zorgde voor prachtige plaatjes! Opnieuw zijn we getrakteerd op uitzichten die je normaal alleen op een ansichtkaart ziet!

Lake  Lake

Ik geloof dat we wel onderweg wel 10 keer gestopt zijn om rond te lopen en te genieten van de bijzondere sneeuwwereld waar we in terecht gekomen waren.

Yosemite Clearwater Maus loggs we hebben gelopen op verse sneeuw! Wat een verschil met Death Valley en Tucson qua temperatuur. Fresh snow

Samen onderweg hebben we een mama hert met haar 2 Bambi baby's gezien. Helaas te snel om op de foto te zetten maar we hebben ze gezien. Zijn opnieuw op berenjacht geweest maar in het wild blijkt dit behoorlijk lastig.

Curve Lake logg sun Suus fresh snow Suus inside tree Maus treenaast dat we geluk hadden de Tiogapass te kunnen rijden maakte de sneeuw het helemaal af. Normaal duurt de pass  zo'n 1 uur en 15 min. Wij hebben er zeker 4 uur over gedaan want je kunt hier niet doorheen rijden zonder te stoppen!

Creek Suus stone inmiddels zijn we aangekomen in Sonora waar het 24graden is. Ongelofelijk dat je met een uurtje rijden van Yosemite zoveel verschil in temperatuur kan hebben. Onderweg hebben we de auto nog even gewassen want dat was na het offroad rijden van gisteren wel nodig. Bij de carwash gelukkig wel een berenfamillie gezien🤣Bears

Morgen zullen we doorrijden naar onze laatste stop in Sonoma. 🙋🏼‍♂️🙋🏼

1. Marianne:
    24 september 2017
    Hoi lieverds dit zijn echt schitterende foto's!!! Echt prachtig !! Wat een mooie tocht hebben jullie gemaakt
    En inderdaad wat een temperatuurs verschil in zo'n korte tijd rijden !! Xxx