Sonoma

24 september 2017 - Sonoma, California, Verenigde Staten

Ok, Sonora was niet veel aan. Hadden we best kunnen missen. Vanmorgen met het ontbijt hebben we er nog even over gedacht om Sonoma vandaag te skippen en direct door te gaan naar San Francisco. Bleek nog wat voeten in de aarde te hebben en hadden eigenlijk allebei geen zin in gedoe. Dus toch maar naar Sonoma gereden. De glooiende heuvels kleuren hier western geel van het dorre helmgras. Onderweg ben ik in slaap gevallen dus helaas geen foto. Wel heeft Maus een "convoi exceptionnel" gespot  DogsEenmaal aangekomen in Sonoma

bleek dat onze kamer nog niet klaar was. De hostess vertelde ons dat we naar "the square" konden gaan  waar een wijnproeferij gaande was. Alcohol en jonge kinderen blijkt voor de lokale amerikanen best samen te gaan want daar waar moeders met grote glazen water hun dronkenschap proberen weg te drinken vermaken de kinderen zich onder toeziend, dronken, oog zich bij een "firefighter show".

Het enigszinds slapende Sonoma is vandaag ontwaakt door het wijnfestival. Er staan talloze kraampjes waar de lokalen wijnboeren hun waar proberen te verkopen afgewisseld met kunstkramen en artistieke sieraden.

"The square" bestaat uit een park met rondom wat winkeltjes en diverse restaurants waar menig huis, tuin en keuken sommelier zijn lol op kan qua de uiteenlopende wijnproeferijen. Mochten jullie het nog niet door hebben, Sonoma staat bekend om haar lokale wijn🍷

Sonoma city Sonoma city

We hebben dus lekker even rondgestruind en op een terrasje genoten van een "Raza" wijntje en voor Maus een speciaal biertje met een lichte citroen smaak. Bleek een vrij zwaar biertje maar het smaakte🍺. Vlak bij ons hotel, nog geen 3 minuten lopen, kwamen we een leuk restaurantje tegen waar we gereseveerd hadden voor vanavond.  Na nog een ijsje te hebben gegeten met "huckleberry flavour" zijn we terug gegaan naar het Hotel. Het was voor de 3e x deze vakantie een Best Western en dat is niet altijd "the best😉" gebleken. Maar tot onze verbazing hebben we een ruime kamer incl. bubbelbad en openhaard.

Vanavond hebben we de vakantie afgesloten bij het restaurantje waar we gereseveerd hadden. Maus is volledig buiten zijn confortzone gegaan. Diner out side his comfortzone

We hebben heerlijk gegeten en maken ons op voor onze terugreis. Morgenochtend kunnen we in het hotel ontbijten en zullen we voor de laatste keer in de rode "pathfinder" rijden.  Zoals beloofd nog een foto van onze schietskills🤗 Shooting skillsInmiddels vinden we het ook fijn om weer naar huis te gaan en  om de kattenpleegouders af te lossen 🤗, voor wie heel veel dank😘❤️😘!!! In Nederland hebben we nog een kleine week vakantie om te acclimatiseren en na te genieten van deze prachtige en zeer veelzijdige reis. We komen hier zeker nog een keer terug!

🙋🏼‍♂️🙋🏼

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marielle:
    25 september 2017
    Kom maar weer veilig thuis!
  2. Mouse en Chantal:
    25 september 2017
    Oh nee 😱 is het nu alweer voorbij? Wat jammer!! Maar wel fijn dat jullie weer lekker thuiskomen. Gaan we snel onder het genot van een wijntje alle vakantieverhalen nog een keer bespreken 😊. Goeie vlucht naar huis 🙋🏻
  3. Marianne:
    25 september 2017
    Fijn dat jullie weer thuis komen !!!! Een hele goede terugvlucht toegewenst en tot gauw.

liefs
  4. Daantje:
    25 september 2017
    Genoten van jullie verhalen en mooie foto's!! En het verschil in landschap en temperatuur😱, prachtig!! Goeie reis terug en laat jullie nog maar even lekker in de watten leggen!!😘😘