Grand Canyon, Battlefield en Las Vegas

20 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wat een dag hebben wij gisteren gehad! Nu ik dit blog schrijf is het donderdagochtend 07;30 want gisteravond was ik te moe om nog boe of bah te zeggen.

We zijn gisteren vroeg opgestaan want om 07;55 moesten we bij het helivliegveld zijn. Na een instructievideo en ons gewogen te hebben mochten we om 08:25 de lucht in. Het was een hele belevenis!

Maus heliSuus heli

SPOILER ALERT!!!!

CanCanCanCanCanDe Canyon is eigenlijk, zoals wij het zeggen, een grote diepe bak. Op de laatste foto is goed te zien hoe plat de bovenkant is met veel groen. Op de foto's zie je de kloof met verschillende kleuren gesteente. Dat zijn de verschillende lagen van de aarde welke uitgesleten zijn door de Colorado River.

Ik had het magnifieke geluk achter uit te mogen vliegen dus de mooi foto's komen van Maus zijn toestel 🤢🙄🙃 na dat we weer veilig aan de grond stonden hebben we natuurlijk voor $20 de foto gekocht waar we samen op staan voor de heli🚁. Bucketlist vliegen in een heli ✅ check!

Daarna zijn we door gereden naar Las Vegas. Opnieuw mooie vergezichten op onze route. Wat is het toch een prachtig land! Onderweg nog even gestopt voor een donut

DonutEindelijk gevonden mam☺️

Onze hotel kamer is nog groter dan ons huisje op de Neslaan was en de bedden zijn wederom weer heerlijk. We hebben vannacht dan ook als een blok  geslapen na dat we De strip hebben verkend. In totaal zeker 5 uur gelopen en hebben  ons vergaapt aan de neon lichten en alle gekkigheid. Van de Eiffeltoren tot statue  of liberty tot de fontein bij het Belaggio. We ontkwamen er niet aan om de casino's binnen te stappen waar je overigens overal binnen mag roken. Venetian

HarrahNeonEmpireLibertyBelaggioSamenTajRofeCeaserlas Vegas ✅check!

En ja als je er dan toch bent kun je schieten op een schietbaan genaamd Battlefield niet overslaan! Onze instructeur, James, liet ons zien hoe je de verschillende wapens vast moest houden en waar je op mocht richten. Nou ik ben blijkbaar heel goed in het schieten met een sniper! James was onder de indruk😇. En na dat we geschoten hebben met onder andere een ,ak-47, een Shotgun, een glock, een sniper en een Mp-5, kregen we onze papieren targets mee naar huis. Ik zal deze vanavond naast elkaar leggen en dan mogen jullie raden wie van welke is. Hint Maus wil het niet toegeven😘. Schieten ✅check!

Maus shootingIMG_4337Suus gunSuus gun colorBrusewe hebben wat blauwe plekken van de terugslag van de verschillende wapens maar Jezus wat was dit ontzettend tof! Vooral omdat ik er redelijk goed in ben😂. We gaan straks eerst nog even ontbijten, naar freemont Street en wat shoppen om daarna door te rijden naar Death Valley! Wij zijn weer benieuwd! 😘🙋🏼‍♂️🙋🏼

1. Marielle:
    21 september 2017
    Wat doen jullie toch veel op een dag! Drukdruk! Fijn dat jullie zo genieten!
  2. Maurits en Susanne:
    21 september 2017
    Ja we zijn bezige bijtjes🐝 Maar er is ook zoveel te zien en te beleven dat we ons zelf soms de tijd niet gunnen om even te niksen. Maar als we niksen vinden we het ook heerlijk maar dat doen we vooral omdat de plaats waar we dan in zitten niet zo spectaculair is 😉😘
  3. Marianne:
    21 september 2017
    Jeeee wat een bijzondere leuke dag hebben jullie weer gehad !!! Fijn en blij dat jullie zo enthousiast over alles zijn !! Leuk om het allemaal te lezen en de mooie foto's te mogen zien !! Xxx
  4. D.Dijkhuizen:
    22 september 2017
    indrukwekkend ben jaloers op jullie, ziet er prachtig uit
    Dick
  5. Giel_prins@:
    22 september 2017
    Goed gedaan wijffie....je kan nog altijd het leger in! En eindelijk dan toch kunnen genieten van de donut, in gedachten heb ik stiekem mee geproefd.
    Blijf samen veilig, gezellig en genieten !!!!!
  6. Maurits en Susanne:
    23 september 2017
    @marianne, ondertussen word het schrijven van een blog soms wat irritant omdat het internet zo nu en dan kan haperen maar het is leuk om toedoen. Een soort dagboek zodat we thuis ook nog weten wat we allemaal gedaan hebben. X

@ Dick, Amerika heeft echt prachtige natuur en de afwisseling met een stad is erg leuk! We vermaken ons prima!

@mama, tja het leger. Is wel totaal iets anders! Van mensen helpen naar schieten op mensen! Als ik de komende dagen nog een donut tegen kom neem ik er 1 voor je mee. We hebben het nog steeds leuk en gezellig en autorijden gaat prima! We slapen op 5 hoog dus bang voor beren zijn hoeft niet. 😘😘😘