Apache trail to Sedona

18 september 2017 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

🙋🏼‍♂️🙋🏼Vanmorgen hebben we redelijk uitgeslapen.

Na onderweg een ontbijtje te hebben genuttigd zijn we vertrokken richting de Apache trail in Tonto National Forrest. Dit is een onverharde weg, offroad, welke de indianen als handelsroute gebruikte.  Ik heb eerst maar een reispilletje genomen want de ervaring leert dat ik het heel leuk vind maar mijn fysiek niet zo goed tegen de rijstijl van Maus kan in combinatie met de kronkelende paden. Na eerst wat gevloekt te hebben tegen man lief dat hij te snel reed, te veel remde, te veel gas gaf en de bochten te scherp nam kon ik ook genieten van het prachtige ruige landschap en de kick van het offroad rijden. Op de weg kwamen we ook een aantal 1baans bruggetjes tegen zoals in de films. Super cool! Ik heb van de wegen welke we rijden een hoop fimpjes maar deze kunnen helaas niet op het blog

Uitkijk lake

Het landschap op de Apache trail veranderd continue van stoffige heuvels tot prachtig uitzicht op de verschillende meren

Uitkijk cactusUitkijk cactus+

Thumbs upSuus

Na de Apache trail zagen we een immense dam en konden we ook zien hoe de trail de auto toegetakeld heeft. Zo mooi en glimmend als hij de eerste dag was zo stoffig is is hij nu🙈

Dam

Dirty carUitkijk ...

Na een ritje door de bergen zijn we aangekomen in Sedona. Waar de heuvels eerst stoffig bruin waren zijn ze nu prachtig rood gekleurd! Is toch weer een hele andere beleving. Ook gek om te zien dat de cactussen, sugaro genaamd en na een regen bui zo'n 2000 kilo kan wegen en daarna 2 jaar zonder water kan, plaatsgemaakt heeft voor gras en groene bomen.

RedhillsIMG_4188Vanaf hotel

Morgen zullen we richting de grand canyon  rijden waar we woensdag in de helikoppetetter een vluchtje zullen maken boven  de north rim.

Hasta la vista baby 🏜

1. Marianne:
    19 september 2017
    hoi lieverds Wat een belevenis. En natuurlijk weer prachtig om te zien !! Echt hele mooie foto's !!
    En Maurits : Denk aan Suus ( rijden )!!!

Veel plezier en blijf genieten van alles. liefs
  2. Mouse en Chantal:
    19 september 2017
    Wat een fantastisch uitzicht 😍. Wauw!!!
  3. Giel_prins@:
    19 september 2017
    Wat een mooie foto's ! Zijn jullie nog indianen tegen gekomen klukkluk misschien ??
    Blijf genieten- ook van elkaar suusje !- en ik volg jullie op de voet.